Kategori: Kediler

Yavru Kedi Bakımı ve Beslenmesi

18.11.2014 Kediler

Yavru Kedi Bakımı ve Beslenmesi

Yavru bakımı doğumla birlikte başlar. Bu bakımın ilk 1 ayı  çoğunlukla  annenin kontrolündedir. Yavru kedi annesinden ayrıldığında 2 aylık olmalıdır. İlk evinize aldığınızda annesinden ve kardeşlerinden ayrıldığı, yeni bir ortama geldiği için korkmuş ve ürkmüş  olabilir. 1 hafta içerisinde size ve yeni çevresine alışacaktır. Mama ve Su Kabı, Kedi Tuvaleti ve Kumu, Yatak, Tırmalama Platformu, Boyun Tasması, Tarama Araçları, Beslenme, Aşılar gibi konular hakkında aşağıdaki bölümde detayları bulabilirsiniz.

Yavru bir kedinin ihtiyaç duyacağı malzemeler:
Mama ve Su Kabı:
Temizlenmesi kolay ve ters dönmeyecek kadar ağır olmalıdır.

Kedi Tuvaleti ve Kumu:
Kediler içgüdüsel olarak idrar ve dışkılarını kuma yapacaklardır. Düzenli olarak kum temizlenmelidir.

Yatak:
Kediler,  yaşamlarının %60’ını (günün 16 saatini)uyuyarak ya da uyuklayarak geçirirler.Bu sebeple rahat ve sıcak bir uyku köşesi dostunuzun gerekliliklerinin başında gelir. Kediler yattıkları yerin temiz olmasına dikkat ederler o yüzden yıkanabilir, yumuşak yapıdaki materyallerden yapılmasında fayda vardır.

Tırmalama Platformu:
Kedinizin egzersiz ihtiyacını karşılamak (gerinme, tırmalama, tırmalama vb.), tırnaklarındaki ölü deriyi temizlemek hem de kaşınmak için kullanacağı bir malzemedir.

Boyun Tasması:
Kediniz için çok gerekli değildir. Fakat üzerinde zil taşıyan tasmalar  yavrunuzun hareketlerini takipte fayda sağlar

Tarama Araçları:
Kediler yılda 2 kez tüy değiştirirler. Kendilerini yalayarak tüylerin tamamını toplayamazlar. Bu yüzden uygun bir fırça ile yardımcı olmak gereklidir. Çoğu zaman uzun tüylü kediler için tel fırça, kısa tüylü kediler için eldiven fırça yararlı olabilir. Fırçalamanın sabah akşam yapılması tüylerin  ve derinin daha sağlıklı ve canlı olmasını sağlar. Her gün kedinizi fırçalarken aynı zamanda rutin kontrollerini yapmayı ihmal etmeyin. Kulak içi, derisinin değişiklikleri, gözlerinin ve ağız içini devamlı kontrol ediniz. Aksi bir durumda mutlaka bizlere  danışmalısınız.

Beslenme:
Ömür boyu sürecek bir sağlık için kedinizin ilk yılı oldukça kritiktir. Bilinçli ve dengeli besleme yaşamın temel şartlarından biridir. Bu konuda yapılacak yanlışlar yaşam üzerine ciddi olumsuz etkiler(kas ve iskelet gelişim eksikliği, bağışıklık sistem eksikliği, bozuk tüy ve deri yapısı vb.) doğuracak ve birçok soruna yol açabilecektir.

Kediler, köpeklere göre gıda konusunda oldukça seçicidir. Yavru kedinizin beslenmesi için mutlaka veteriner hekimlerimize danışmalısınız. Veteriner hekimlerimiz kedinizin yaşına, ırkına ve yaşam şekline uygun yeterli ve dengeli bir beslenme programı belirleyeceklerdir.

Aşılar:
Yavru kediniz mutlaka rutin olarak veteriner hekim kontrolünden geçmelidir. Hekimlerimiz, yavru kedinizin yaşına, ırkına ve yaşam alanına uygun bir aşı programı belirleyecektir. Yavru kedinizin aşı programı 8 haftalık olduğunda başlamalıdır.

İlk aşıları bittikten sonra üç  ayda bir iç ve dış paraziter uygulamaları ve senede bir defa kuduz, karma ve lösemi aşılarının tekrarları uygulanmalıdır.