Kategori: Teknolojik Gelişmeler

Mikroçip Uygulaması

18.11.2014 Teknolojik Gelişmeler

Mikroçip Uygulaması

Mikroçip  bir Pirinç tanesi büyüklüğünde okuyucu cihaz tarafından belleğindeki numarayı okuyucuya gönderen mikro cihazlardır. Canlı vücuduna tamamen uyumludur. Hiç bir yan etkisi ve zararı yoktur. Kedi ya da Köpeğinize bir rahatsızlık vermesi veya onun tarafından hissedilmesi mümkün değildir. Uygulanması ise; özel enjektörü sayesinde bir aşılama kadar basittir.

Mikroçip'in bünyesinde bir kod numarası bulunur. Kedi veya Köpeğinize, özel enjektörü ile deri altına yerleştirilir. Mikroçip'in barındırdığı  kod numarası veri tabanına kaydedilip Evcil hayvanınızla ilgili bilgiler bu veri tabanına girilir. Özel Mikroçip okuyucuları ile hayvanın kimliği tespit edilmekte ve böylece kaybolan, çalınan hayvanlar kolayca bulunarak sahiplerine teslim edilmektedir.

Ayrıca Mikroçip uygulaması birçok Avrupa ülkesinde zorunludur. 01.10.2004 tarihinden itibaren AB ülkelerine seyahat edecek olan kedi ve köpeklerin uluslararası standartlara uygun Mikroçip taşıması zorunludur.

Kliniğimizde yurt dışına çıkarılacak olan kedi ve köpeklere mikroçip uygulaması yapılır ve veri tabanına kaydedilir.

Küçük (Evcil) Hayvanlarda mikroçip uygulama (implantasyon) yerleri:

Kedi ve köpekte yürürlükte onaylı iki uygulama yeri vardır:

a)      Transponder (mikroçip) deri altına, iki skapula arasına yerleştirilir. Bu Birleşik Krallık Ülkeleri (Galler, İskoçya,  İngiltere ve Kuzey İrlanda) İrlanda Cumhuriyeti ve ABD de uygulanan standart uygulama yeridir.

b)      Transponder (mikroçip) deri altına sol tarafta boynun kulağa yakın kısmına uygulanır. Bu kıta Avrupasında uygulanan standart uygulama yeridir. (Birleşik Krallık ülkeleri ve İrlanda Cumhuriyeti hariç)

Uluslar arası ortak bir uygulama yeri üzerinde anlaşılıncaya kadar bu coğrafi bölgede kullanılan yaygın uygulama yerlerini iyice taramak son derece önemlidir. Bir hayvanın taraması olumsuz çıksa bile yukarıda belirtilen alternatif uygulama yerinin de araştırılması kesinlikle tavsiye edilir.

Veteriner Hekim
Duygu BOYACI